Twitter odebral ověření v podobě modré fajfky všem účtům kromě výjimek. Značka ztratila svůj původní význam a aktuálně označuje pouze účty předplatitelů Twitter Blue. Šéf sociální sítě Elon Musk se tak snaží přimět více uživatelů platit za předplatné. Informují o tom Le Monde a DW.
Twitter začal hromadně odebírat modré fajfky, které dříve označovaly ověřené profily politiků umělců, sportovců, novinářů a dalších osobností, napsal list Le Monde. Nyní však slouží pouze jako označení profilů s předplatným Twitter Blue.
Twitter se snaží přimět k předplatnému co nejvíce uživatelů kvůli finančním problémům. Ty vznikly mimo jiné i odlivem inzerentů, kteří se však podle šéfa společnosti Elona Muska většinou k Twitteru vrátili.
Twitter has put an end to the old ‚blue tick‘ certification.
— Le Monde in English (@LeMonde_EN) April 21, 2023
Initiated by the platform in 2009, this ☑️ has since been imitated by most major social networks, turning from a guarantee of authenticity to a status symbol.https://t.co/Llb9d738Ml
V rámci této snahy přidává do předplatného prémiové funkce, zatímco ubírá funkcí neplacených. Mnoho uživatelů se však začalo chlubit, že o modrou fajfku přišlo, tudíž to nevypadá, že tento Muskův krok cokoli změní.
Musk kritizoval politiku Twitteru s ověřováním účtů už v roce 2022, připomněl server DW. „Současný systém lordů a rolníků na Twitteru pro toho kdo má a nemá zaškrtnutí je nesmysl,“ napsal v listopadu na Twitteru Musk.
Musk má také své vyvolené
Musk však rovněž má „své vyvolené“, kterým věnoval výjimku. Mezi takové patří basketbalista LeBron James, který odmítl 8 dolarů měsíčně za předplatné Twitteru posílat a Musk se zřejmě slitoval.
Miliardář „věnoval“ předplatné i spisovateli Stephenovi Kingovi nebo kanadskému herci Williamovi Shatnerovi. Jedná se o poslední opatření v řadě nepopulárních kroků Muska po převzetí Twitteru za 44 miliard dolarů.
Twitter zaměstnává už jenom 1500 lidí z původního počtu 8000. Musk sám v nedávno rozhovoru pro BBC přiznal, že vedení sociální sítě není žádná sranda. Přirovnal to k jízdě na horské dráze, přičemž poslední měsíce vnímá jako opravdu stresující.
Je otázka, jakou má Twitter budoucnost. Dost možná se stane součástí tajemné „aplikace všeho“ X. Původní firma Twitter Inc. v podstatě přestala existovat a sociální síť nyní vlastní Muskova X Corp.