Společnost Meta pokračuje v prosazování své vize metaversa, analytici však stále častěji zaznamenávají posun zájmu spotřebitelů směrem k jednodušším, nositelným technologiím. Brýle Orion AR, které byly představeny na poslední akci Meta Connect, upoutaly pozornost technologických odborníků.
Odborníci naznačují, že by mohly zastínit tradičnější náhlavní soupravu Quest pro smíšenou realitu díky svému inovativnímu designu a potenciálním aplikacím. Přestože zatím nebylo stanoveno datum vydání, vzrušení kolem brýlí Orion hovoří jasně.
Během akce Meta Connect představil generální ředitel Mark Zuckerberg především náhlavní soupravu Quest 3S. Základní verzi, jejímž cílem je zlepšit uživatelský zážitek v metaverzu. Mnozí analytici, jako například Gene Munster ze společnosti Deepwater Asset Management, se však domnívají, že skutečná inovace spočívá v brýlích Orion AR.
Munster prohlásil: „Tyto náhlavní soupravy jsou stále ploché, společenské a jste opravdu omezeni na to, že je používáte jen sami.“ Oproti tomu brýle Orion nabízejí uživatelům společenštější a pohlcující zážitek ve formě, která se velmi podobá typickým brýlím.
Meta just introduced Orion, their cutting-edge AR glasses.
— Mark R. Hinkle (@mrhinkle) September 26, 2024
With advanced tech that tracks your eyes, hands, and even thoughts, they understand everything in your view.
ideo calls take a leap forward by bringing your friends to life as realistic avatars right next to you. pic.twitter.com/01JvwSmFe0
Objemná sluchátka lidé nechtějí, tvrdí analytik
Rozdíl v uživatelském zážitku mezi soupravou Quest a brýlemi Orion podtrhuje rostoucí trend v oblasti technologií. Tím je touha po plynuleji integrovaných technologiích, které se hodí do každodenního života, aniž by byly těžkopádné. „Přesvědčit lidi, aby nosili objemná sluchátka, jako je Quest, je velký problém,“ vysvětlil Munster. Dále se vyjádřil k možnostem rozšířené reality Orion. Naznačil, že praktičnost a použitelnost takových brýlí může mít u spotřebitelů větší ohlas než jejich protějšky se smíšenou realitou.
Tyto pokroky vyvolávají otázky ohledně budoucnosti investic společnosti Meta do smíšené reality. Analytik banky Bank of America Justin Post naznačil, že zájem o brýle Orion by mohl být větší než o náhlavní soupravu Quest. To dále zdůrazňuje obrat odvětví směrem k více nositelným zařízením.
Brýle v současné době staví na vysoké ceně přibližně 10 000 dolarů za výrobu. Zpráva serveru The Verge však naznačila, že technologičtí analytici zůstávají optimističtí ohledně jejich potenciální mainstreamové přitažlivosti.
Technologický ředitel společnosti Meta, Andrew Bosworth, naznačil časový plán uvedení brýlí Orion na trh. Uvedl: „Rozhodně počítáme s uvedením Orionu na trh pro spotřebitele v příštích třech až pěti letech.“ Zdá se, že díky strategickým aktualizacím zařízení Quest v mezidobí, které mají udržet zájem uživatelů, se společnost Meta připravuje na budoucnost, kdy se nositelná technologie stane stále větší součástí zážitků z virtuální i rozšířené reality.