První krátký film společnosti Apple s názvem „Submerged“ představuje významný krok vpřed v oblasti zábavy. Zejména díky schopnostem náhlavní soupravy Vision Pro. Tento 17minutový krátký film režírovaný držitelem Oscara Edwardem Bergerem nabízí jedinečnou kombinaci poutavého vyprávění a ohromujících filmových inovací zasazených do klaustrofobických prostor ponorky z druhé světové války.
Tato novinka slibuje emocionální hloubku a vyvolání fyzických pocitů, diváci se ocitnou plně pohlceni zážitkem. Osamělost používání tohoto média však vyvolává otázky ohledně budoucnosti společného sledování ve virtuálním prostředí.
Film „Submerged“ nabízí živý pohlcující zážitek díky 180stupňovému video formátu. Diváky vybízí k mnohem dynamičtějšímu zapojení do prostředí ve srovnání s tradičním filmem. Tento jedinečný přístup mění pasivní sledování v participativnější akt. Diváci se mohou rozhodnout, zda se zaměří na různé aspekty scény v průběhu jejího vývoje.
Edward Berger k tomu poznamenává: „Ten záběr je velmi velký a je třeba ho zaplnit věcmi, které se dějí, které by mohly diváky zajímat.“ Tento pocit ilustruje záměrnost, která stojí za každým detailem vytvořeným pro divákovo zkoumání.
THIS IS NEXT LEVEL 🤯
— Ben Geskin (@BenGeskin) October 10, 2024
I just watched Submerged – the first scripted film captured in Apple Immersive Video for Apple Vision Pro. It's incredible. I think it's the best immersive video I've ever seen. Unreal video quality, locations, angles, story, actors, sound, Spatial Audio -… pic.twitter.com/cypreepzZu
Technických výzev, které jsou pro tento imerzivní formát jedinečné, bylo hodně. Vyžadovaly inovativní konstrukci kulis a techniky vyprávění příběhu, aby zážitek působil přirozeně a zároveň poutavě. „Můžete nechat záběry trvat mnohem déle,“ vysvětluje Berger. Zdůrazňuje, že tento přístup umožňuje divákům vytvořit si vlastní jedinečné vyprávěcí cesty.
Má tento formát budoucnost?
Přesto jsou omezení tohoto formátu zřejmá. Zážitek je kratší než u běžných filmů a postrádá kolektivní zapojení, které obvykle posiluje kinematografii. Když diváci sledují zoufalý útěk námořníků, nelze se ubránit pocitu, že chybí společné vzdychání nebo šumění ostatních diváků.
Ačkoli je tento film pozoruhodným důkazem konceptu, přetrvávají otázky ohledně nezbytnosti a dlouhodobé životaschopnosti takového formátu vyprávění. Za současného stavu je pro zážitek z filmu nezbytné vlastnit zařízení Vision Pro. Navzdory působivým technologickým úspěchům může imerzivní povaha filmu diváky přimět k zamyšlení, zda je 17 minut dostatečně dlouhá doba na to, aby plně docenili potenciál vyprávění příběhů. „Ne každý film má být pro každé médium,“ připustil Berger a navrhl komplexnější přístup k filmové tvorbě, který by neohrožoval ducha filmového vyprávění.
V konečném důsledku představuje tento počin fascinující průsečík filmu, divadla a technologie, který vytváří základ pro budoucí filmové zážitky ve virtuálních sférách. Úspěch může záviset na širším přijetí v zábavním sektoru. „Má více prvků, které musíte vytvořit,“ tvrdí Berger a naráží na složité výzvy, které tento nový formát představuje.