Společnost Apple se chystá uvést na trh novou funkci iCloudu s názvem Confetti, která má údajně zásadně proměnit způsob, jakým plánujeme a organizujeme své události.
Podle Marka Gurmana z agentury Bloomberg bude tato inovativní služba uživatelům usnadňovat organizaci večírků, schůzek i dalších typů setkání. Oficiální spuštění by se mohlo časově shodovat s vydáním iOS 18.3, jehož součástí má být i výrazná aktualizace Kalendáře od Applu.
Cílem funkce Confetti je zpřehlednit celý organizační proces – od rozesílání pozvánek až po správu odpovědí (RSVP). Apple slibuje, že služba bude úzce propojená s existujícím ekosystémem. Takže se má stát praktickým nástrojem nejen pro neformální akce, ale i pro oficiální události. Samotný název „Confetti“ evokuje slavnostní atmosféru a napovídá, že Apple chce uživatelům zpříjemnit a zjednodušit plánování společenských událostí.
Gurman: Apple launching new iCloud service as soon as this week, codenamed "Confetti" https://t.co/N8EoOQn1u6 by @mbrkhrdt
— 9to5Mac (@9to5mac) February 2, 2025
Aktualizace Kalendáře
Kalendář od Applu obvykle nenabízí dramatické změny. Řada uživatelů se uchylovala ke kalendářovým aplikacím třetích stran, které nabízejí pokročilé funkce. Vyhledávané je hlavně sdílené plánování, návrhy místa konání nebo integrace s chatovacími platformami. Nyní to vypadá, že s příchodem Confetti chce Apple tyto oblíbené funkce integrovat přímo do svého vlastního ekosystému.
Podrobnosti o Confetti jsou zatím omezené. Avšak spojení s iOS 18.3 naznačuje, že by služba mohla být dostupná napříč všemi zařízeními Applu. Tedy na iPhonech, iPadech i počítačích Mac. Spekuluje se, že by Confetti mohlo spolupracovat i s dalšími službami Applu. Například iCloudem či Připomínkami, čímž by se ještě více usnadnila správa událostí. Dosud ale není jasné, zda bude služba kompatibilní i se stávajícími kalendářovými platformami typu Kalendář Google.
Strategický krok v konkurenci AI
Časové sladění novinky s rostoucím tlakem na společnost Apple v oblasti umělé inteligence je velmi zajímavé. Firma čelí kritice, že v tomto směru zaostává za konkurencí, a proto hledá nové způsoby, jak rozšířit portfolio svých služeb a hlavní produkty vylepšit. Confetti tak může fungovat jako důležitá součást této strategie. Pokud přinese dostatek inovací, uživatelsky přívětivé prostředí a vyšší hodnotu pro uživatele, může Applu pomoci udržet si loajalitu stávajících zákazníků a přilákat nové.
Hlavní otázkou zůstává, zda Confetti dostojí očekáváním a obstojí v konkurenci oblíbených aplikací třetích stran. Pokud Apple dokáže plnohodnotně integrovat funkce, na které jsou uživatelé zvyklí, a současně nabídne jednoduché a intuitivní rozhraní, může se Confetti stát klíčovým nástrojem pro organizaci akcí všeho druhu. Uživatelé proto netrpělivě vyhlížejí okamžik, kdy si budou moct novou funkci sami vyzkoušet a zjistit, zda skutečně přináší tolik slibovanou revoluci v plánování událostí.