Společnost Sony včera odhalila nové VR ovladače pro Playstation 5. Velká část technologie byla vypůjčena z ovladače DualSense, ale jsou zde i inovace. Samotný VR headset ještě nebyl odhalen, ale odhaduje se to na tento rok. Celá VR souprava vyjde nejspíš v roce 2022 nebo později.
Design
Ovladače mají jedinečný tvar „koule“, což umožní držet ovladač přirozeně a pohodlně. Nové ovladače byly navrhnuty s ohledem na skvělou ergonomii, takže jsou vyvážené a pohodlné. Při návrhu byly použity poznatky z testovaní uživatelů s různými velikosti rukou.
Funkce
Nový VR ovladač umožňuje hráčům cítit a komunikovat s hrami mnohem lepším způsobem. Je zde několik nových funkcí, včetně klíčových funkcí ovladače DualSense.
Adaptivní triggery
Každý VR ovladač (levý a pravý) obsahuje tlačítko adaptivního spouštění, které při stisknutí přidává hmatatelné napětí, podobně jako u ovladače DualSense. Pokud jste někdy hráli nějakou hru na PS5, určitě znáte pocit napětí a brnění v tlačítkách L2 nebo R2, když se tlačítka stisknou. Když se vezme tato mechanika a použije se ve virtuální realitě, zážitek se zesílí na další úroveň.
Haptická zpětná vazba
Nový ovladač bude mít haptickou zpětnou vazbu, díky čemuž bude každý pocit ve světě hry působivější a reálnější. Pokud ve světě virtuální reality budete například procházet skalnatou pouští nebo budete právě bojovat v boxovacím ringu, pocítíte výrazný rozdíl. Haptická zpětná vazba zvětšuje vizuální a zvukový zážitek, který je pro virtuální realitu tak důležitý.
Detekce dotyku prstů
Ovladač dokáže detekovat vaše prsty bez jakéhokoli stisknutí v místech, kam vkládáte palec, ukazováček nebo prostředníček. Díky tomu můžete během hry dělat přirozenější gesta rukama.
Tlačítka akce / analogové páčky
Levý ovladač má jednu analogovou páčku, tlačítka trojúhelníku a čtverce, tlačítko „uchopení“ (L1), tlačítko „trigger“ (L2) a tlačítko „vytvořit“. Pravý ovladač má jednu analogovou páčku, tlačítko kříže a tlačítko kruhu, tlačítko „uchopení“ (R1), tlačítko „trigger“ (R2) a tlačítko „možnosti“. Tlačítko „uchopení“ se například používá při zvedání předmětů.
Sledování lokace ovladače
Lokace ovladače je sledována VR headsetem prostřednictvím sledovacího kroužku ve spodní části ovladače.