Zvýšit návštěvnost webu vyžaduje kroky, díky kterým těchto cílů efektivně dosáhnete. Jednou z takových možností je optimalizace webů pro vyhledávače. Formou zkratky zvané SEO. Tento proces vyžaduje služby profesionálů, respektive specialistů SEO. Jeden z nich, který působí na trhu nejen v ČR, ale i na Slovensku, nám zodpoví pár otázek týkajících se této problematiky.
Při dosažení vysoké návštěvnosti webu jsme se setkali se zkratkou SEO. Můžete nám vysvětlit, co to znamená?
Je definované správně, že SEO je vlastně zkratka, která znamená Search Engine Optimization a v překladu jde o optimalizace webů pro vyhledávače. Optimalizování webů znamená nastavení jejich obsahu, struktury, klíčových slov, zpětných odkazů a dalších náležitostí tak, aby se staly přátelskými pro vyhledávače a dostal se na ně co nejvyšší počet návštěvníků.
Bez SEO jsou tedy webové stránky neviditelné?
Samozřejmě, že jsou i jiné možnosti zviditelňování webových stránek jako například formou placených reklam, sociálních sítí, blogů a podobně. Součástí zviditelňování je i samotný název domény, který musí být rovněž kvalitní, ale pořád jde největší přísun návštěvníků na web ze strany vyhledávačů. Takže SEO má opravdu podstatný význam v této oblasti.
Kromě zkratky SEO se často setkáváme s pojmem linkbuilding. O co se jedná?
Ano, linkbuilding je velice důležitou až nepostradatelnou součástí procesu SEO. Když se v tomto procesu provede analýza webu, analýza klíčových slov a tím odstraní chyby a nedostatky, zkvalitní obsah a podobně, tak přichází na řadu tvorba zpětných odkazů či jinak zvaný linkbuilding.
Jak linkbuilding funguje?
Jak jsem již řekl, jde o tvorbu zpětných odkazů, kterých cílem je propagování daného webu, zvedání jeho přitažlivosti a autority, zvyšování návštěvnosti. Jedná se o velice efektivní metodu při získávání návštěvníků webu skrz vyhledávače. K tomu, jak získat zpětné odkazy vede množství cest. Můžeme zmínit například PR články, katalogy, sociální sítě, komentáře, guestposting, linkbaiting a podobně. Neznamená to však, že se hromadně začnou odkazy na web vkládat i tam, kde není potřeba. To opravdu není to, co chceme, takže určitě nefungují hromadné registrace například do katalogů, komentáře vkládané i pod články, které s obsahem webu nijak nesouvisí nebo odkazy na nedůvěryhodné stránky a podobně. Všechno má svůj řád a chce to opravdu profesionální provedení, aby veškerá snaha měla pozitivní efekt.