Streamovací služba Spotify dnes ve své zprávě o finančních výsledcích za druhé čtvrtletí letošního roku oznámila nárůst předplatitelů i aktivních denních uživatelů bez prémiového účtu. Spotify platí za podcastového krále, který si mnohé slibuje od audioknih. Informoval o tom server The Verge.
Služba pro streamování hudby Spotify zveřejnila zprávu s finančními výsledky za druhé čtvrtletí letošního roku. Počet prémiových předplatitelů v tomto období vzrostl na 188 milionů. Množství aktivních denních uživatelů bez předplatného vyskočilo na 433 milionů.
V prvním letošním čtvrtletím přitom mělo u Spotify předplatné 182 milionů uživatelů a hudbu bez předplaceného účtu v horší zvukové kvalitě s reklamami poslouchalo 422 milionu lidí. Informoval o tom web The Verge. Pozorujeme tedy 14% a 19% nárůst.
Švédská společnost uvedla, že jsou to nejlepší výsledky za druhé čtvrtletí, které překonaly prognózy.
Spotify’s subscribers rise to 188M amidst podcasting setbacks https://t.co/NrNcoUJdul pic.twitter.com/EqgaGDL2gZ
— The Verge (@verge) July 27, 2022
Spotify současně utrpělo finanční ztrátu 125 milionů eur, přestože průměrný zisk za uživatele vzrostl z 4,38 eura v minulém čtvrtletí na 4,54 eura.
Podcasty a audioknihy táhnou
Spotify je potcastovým gigantem. To je hlavní důvod příznivých výsledků streamovací platformy. Podcasty jsou v dnešní době chtěným „zbožím“.
Mezi největší hity Spotify patří pořad The Joe Rogan Experience nebo Breaking Bread. Spotify do podcastů navíc stále investuje a své portfolio rozšiřuje.
Platforma však zacílila také na vášnivé čtenáře, kteří rádi poslouchají. Jako zásadní zdroj financí spatřuje firma audioknihy. V minulém roce odkoupila společnost pro distribuci audioknih Findaway založenou v roce 2004.
Spotify odmítlo sdělit výši transakce. Generální ředitel společnosti však uvedl, že jsou audioknihy pro službu obrovskou příležitostí.
V únoru minulý rok slíbilo Spotify bezztrátový streaming hudby o kvalitě zvuku srovnatelné s CD. Z neznámého důvodu však došlo ke zpoždění funkce Spotify HiFi, která měla být přístupná pouze předplatitelům. Dostupná měla být koncem minulého roku.
Spotify je považováno za největší službu pro streamování hudby. Konkurence v podobě Apple Music a Amazon Music však již podobnou funkci jako Spotify HiFi nabízí.
Konkurenční služby pro streamování hudby výsledky v počtu uživatelů nezveřejňují, píše The Verge. Nedá se tedy popularita streamovacích služeb na základě dat srovnat.
Údaje Apple Music a Amazon Music jsou pár let staré. V roce 2019 měla služba Apple Music asi 60 milionů předplatitelů, zatímco Amazon Music zaznamenal o rok později 55 milionů předplatitelů.