Společnost Spotify diverzifikuje svůj byznys. V rámci toho oficiálně spouští po nedávném oznámení odkoupení firmy Findaway svou službu pro prodej audioknih. Navazuje tak na rozšíření vlastního podnikání na podcasty, v nichž je streamovací platforma nekorunovaným králem. Informují o tom weby The Hollywood Reporter a 9to5mac.
Společnost Spotify oznámila, že spouští svůj online obchod s audioknihami. Děje se tak po oznámení odkoupení společnosti Findaway, která se distribucí online literatury zabývá, informoval web The Hollywood Reporter, na jehož zprávu reagoval server 9to5mac.
Spotify tak pokračuje ve své diverzifikaci podnikání ze streamování hudby, podcastů až po literaturu. Platforma nabízí až 300 000 titulů.
Spotify Launches Audiobooks Business With A La Carte Pricing, No Discounts for Subscribers https://t.co/l3hVPUfbaf
— The Hollywood Reporter (@THR) September 20, 2022
Spotify na streamování hudby nikdy v podstatě nevydělávalo. A to není žádným překvapením, upozornil 9to5mac.
Poté, co společnost Apple odkoupila značku Beats a službu Beats Music, její zakladatel Jimmy Iovine přiznal, že vydělat nějaké peníze streamováním hudby je v podstatě nemožné.
Byznys ve streamování hudby popsal pro společnosti spoléhající jen na předplatné za nerentabilní.
„Streamovací služby mají špatnou situaci. Nemají žádné marže, nevydělávají žádné peníze,“ řekl Iovine. „Amazon má Prime, Apple prodává telefony a iPady, Spotify bude muset vymyslet způsob, jak přimět publikum, aby si koupilo něco jiného.“
Streamovacím platformám nezůstávají téměř žádné peníze
Iovine věděl, o čem hovoří. Jeho společnost Beats prodávala před spuštěním služby Beats Music a před odkoupením firmou Apple hlavně reproduktory.
Většina měsíčních nákladů na předplatné streamovací společnost předá hudebním vydavatelstvím. Tyto peníze label rozdělí mezi sebe, umělce a skladatele. Po provozních a marketingových nákladech nezbývá streamovací společnosti prakticky nic.
Podcasty jsou mnohem ziskovější. Spotify může nabízet většinu svého obsahu bez jakýchkoli akvizičních či licenčních nákladů.
Cestou jsou také v dnešní době populární audioknihy. Ty je nyní možné v aplikaci Spotify objevit s pomocí funkce vyhledávání. Nákup bude možné provést na samostatné stránce, poslouchat audioknihy pak budou moci uživatelé online i offline v aplikaci Spotify.
Uživatelé s předplatným ovšem nemají žádné benefity, například slevy. Podle The Hollywood Reporter nemají uživatelé čekat výrazně výhodnější ceny, než jaké nabízí Amazon, Audible či Apple Books.
Služba je zatím dostupná jen pro USA.