Společnost Microsoft v tichosti buduje svůj nový obchod s mobilními hrami. Softwarový gigant chce nabízet obsah, s nímž bude moci konkurovat gigantům Apple a Google. To může firmě přinést velké zisky. Mobilní hry jsou totiž ve srovnání s konzolemi nesmírně populární. Informoval o tom The Verge a 9to5mac.
Úřad pro hospodářskou soutěž a trhy (CMA) v současnosti vyšetřuje akvizici Activision Blizzard a požádal Microsoft o kontext. Ten ve svých záznamech uvádí, že velkou motivací k tomuto nákupu je prosadit se na trhu s mobilními hrami.
Jeho plány zahrnují vytvoření konkurenceschopného obchodu s mobilními hrami nové generace a mobilní herní Xbox platformu, napsal web The Verge.
Microsoft is building an Xbox mobile gaming store to take on Apple and Google https://t.co/kz6FwL2rUv pic.twitter.com/yjfv8fPNJ8
— The Verge (@verge) October 19, 2022
Jedněmi z velkých lákadel by pak pro uživatele byly hry Call of Duty: Mobile a Candy Crush Saga od Activision a společnosti King.
Právě tyto hry by Microsoft mohl využít k vybudování obchodu s mobilními hrami, s nímž by mohl konkurovat App Store a Google Play.
Vzhledem k tomu, že Apple na iOS blokuje obchody s aplikacemi třetích stran, je nepravděpodobné, že by se Microsoft v blízké budoucnosti prosadil na iPhonech. Přesto jsou v sázce vysoké příjmy, uvádí 9to5mac.
Mobilní hry drtí konzole
Mobilní hry se v posledních letech těší velké popularitě. Patří mezi nejvíce stahované aplikace, podporují tak nákupy v obchodech s aplikacemi a Microsoft nejspíše chce rovněž svůj díl na koláči.
Hraní na konzolích podle Microsoftu ztrácí podíl na trhu. Společnost na svém webu zveřejnila graf pro akvizici Activision Blizzard a v něm znázorňuje celý herní trh v hodnotě 165 miliard dolarů z roku 2020.
Konzole tvoří jen 33 miliard dolarů (podíl 20 procent), počítače 40 miliard dolarů (podíl 24 procent) a mobilní hry 85 miliard dolarů (51 procent).
Aby však ze sebe Microsoft učinil schopnou konkurenci pro App Store a Google Play, bude muset spolupracovat s vývojáři třetích stran. Pro firmu to bude obrovská výzva, napsal The Verge.
Microsoftu však může pomoci jeho vlastní soubor zásad, které jsou pravým opakem než zásady Apple. Vývojáři budou moci na mobilní platformě Xbox provozovat vlastní obchody s aplikacemi a nabízet vlastní platební systémy pro zpracování nákupů v aplikaci.
Stejně principy Microsoft zavede také ve svém obchodě s mobilními hrami. To by potenciálně mohlo nalákat vývojáře, jako je Epic Games. Tato společnost se totiž v minulosti s Microsoftem spojila proti zásadám Apple a jeho App Store.