iPhony bodují u americké mládeže. Totéž se dá říci o hodinkách a službách Apple. Zážitky s virtuální a rozšířenou realitou však však generaci Z příliš nezajímají, což nevětší nic dobrého pro první chystaný headset cupertinské společnosti. Na průzkum upozornil server MacRumors.
Produkty i služby Apple se dlouhodobě těší nesmírné popularitě u osob různých věkových kategorií. Nový průzkum společnosti Piper Sandler se však zaměřil na americkou mládež, napsal web MacRumos.
Firma se dotázala na oblíbené produkty 5690 příslušníků generace Z. Celkem 87 respondentů uvedlo, že vlastní iPhone. Za poslední desetiletí se počet mladých vlastníků iPhonu zdvojnásobil. V roce 2012 vlastnilo tento telefon 40 procent dotázaných.
Teens Continue to Love iPhone, But Aren’t So Sure About AR/VR Headsets https://t.co/Seb0amzAzi by @julipuli pic.twitter.com/qDdFmugEoC
— MacRumors.com (@MacRumors) April 5, 2023
Celkem 88 procent mladých uvedlo, že si v příštím roce ikonický chytrý telefon pořídí. Neméně pozitivní výsledky zaznamenaly i hodinky. Je známo, že Apple Watch na trhu s chytrými hodinkami dominují. To potvrzuje alespoň u omladiny i tento průzkum.
Apple Watch používá 35 procent dotázaných, což je o 4 procenta více než v loňském roce. Celkem 15 procent respondentů přiznalo, že si jablečné hodinky v následujících měsících hodlá koupit. Neméně dobře na tom byly i služby Apple.
Virtuální realita? Nic pro mladé
Apple Pay je pro generaci Z platební aplikací číslo jedna. V posledním měsíci s ní zaplatilo 39 procent dotázaných. Horší už to ale je v případě peer-to-peer převodů. Mladí preferují spíše Cash App od Square a Venmo od PayPalu.
A rovněž Apple neboduje ve streamování hudby. Nejoblíbenější platformou v tomto odvětví je Spotify. V posledním půl roce jejím prostřednictvím poslouchalo hudbu 68,1 procenta respondentů, Apple Music jen 36,4 procenta.
Nesmíme však opomenout předplatné. V případě Spotify a Apple Music jej má pouze 44,3 a 36,4 procenta dotázaných. Překvapivým zjištěním je ale hlavně to, že mladí nevěnují příliš pozornosti virtuální ani rozšířené realitě.
Takovou náhlavní soupravu vlastní jenom 29 procent dotázaných. Celkem 61 procent respondentů rovnou uvedlo, že si takové zařízení pořídit neplánuje. To pro Apple může být problém vzhledem k tomu, že chystá svůj debutový headset.
Na druhou stranu, cena 3000 dolarů (77 000 korun) naznačuje, že dospívající opravdu cílovkou nebudou. Průzkum nicméně ukazuje, že VR headsety, například od firmy Meta, nedokázaly mezi omladinu proniknout.