Během stále probíhající pandemie nemoci covid-19 se daří hlavně chytrým aplikacím. Jednu takovou představuje v každém smyslu slova „chytrý“ také platforma Duolingo. Co je na ní tak zázračného? Můžete se snadno naučit jazyk. A to téměř kterýkoliv na světě.
Duolingo zná celý svět. Aplikace patří mezi ty, které díky lockdownu a pandemii profitují. Je totiž ohromně jednoduchá a přehledná. Jak to bylo na začátcích? Tak o tom si nechtě vyprávět.
Před zhruba 10 lety se guatemalský počítačový mág Luis Von Ahn přestěhoval kvůli studiu do Spojených států amerických. Jenomže neuměl pořádně jazyk, tak se snažil vyvinout něco, co by jeho snahu znásobilo. A to z hlediska slovní zásoby i gramatiky.
Vymyslel Duolingo, tedy aplikaci pomáhající lidem jazykové schopnosti zlepšovat. Naučit se můžete řadu nových řečí – české uživatele zaujme hlavně angličtina, angličtinou políbené pak třeba španělština, francouzština nebo italština. Jsou tu ale i rarity. Přes Duolingo je možné naučit se základy klingonštiny nebo třeba valyrijštiny z Hry o trůny.
Aplikaci je navíc možné využívat zdarma. Placenou verzi na rozdíl od té běžné nepodporují reklamy, 80 dolarů ročně si ale platí jen asi 4 procenta uživatelů. Jak jsou na tom příjmy? Jen z reklam se údajně částka vyšplhala k 200 milionům dolarů.
Strůjce celé aplikace plánuje vstoupit na burzu a americký magazín Forbes zařazuje jeho Duolingo do žebříčku příštích „milionových“ startupů. A není divu. Vždyť hodnota se během pandemie zvýšila z 1,5 na 2,4 miliardy dolarů, tedy zhruba 50 miliard korun.