Apple udělal bezprecedentní krok a uvolnil aplikaci Apple TV pro majitele zařízení s operačním systémem Android. Uživatelé tak získávají přístup ke streamovací službě Apple TV+ a také k zápasům Major League Soccer (MLS), které lze sledovat v rámci předplatného MLS Season Pass.
Tímto tahem se Apple snaží rozšířit své publikum a zvýšit příjmy z předplatného, zejména v době, kdy se na trhu se streamingem neustále zostřuje konkurence.
Společnost, která se tradičně orientovala především na vlastní iOS, se tak v případě Androidu pouští na nové území. Aplikace je k dispozici v obchodě Google Play a uživatelům umožňuje nejen sledování původních pořadů Apple TV+, ale i přístup k živým zápasům MLS. „Úspěch seriálů jako ‚Severance‘ či ‚Silo‘ dokládá, že rozšíření služby na Android představuje velký potenciál pro růst předplatitelů,“ uvádí technologický analytik Jacob Bourne. Zhruba 40 procent amerických spotřebitelů totiž používá zařízení s Androidem, což otevírá Applu značný prostor pro zvýšení tržeb.
Apple TV+ is now available on Android.
— Apple TV (@AppleTV) February 12, 2025
Stream Severance, Ted Lasso, Silo, Pachinko and more.#Severance #TedLasso #Silo #Pachinko pic.twitter.com/JYVZ6U8RQN
Sázka na větší okruh uživatelů
Vydání aplikace Apple TV na Androidu není jen o pohodlí pro diváky, ale především o strategii Applu získat další skupinu zákazníků. Společnost čelí silné konkurenci v oblasti streamování, kdy Netflix či Amazon Prime Video soupeří o pozornost diváků na globální úrovni. Přesto stále zachovává exkluzivitu některých funkcí pro uživatele iOS, což podle analytika Williama Kerwina z Morningstar dokládá, že Apple svůj uzavřený ekosystém zcela „neotevírá“.
Rozšíření služby na Android je způsobem, jak vyrovnat pole působnosti, neboť Netflix má ve srovnání s Applem mnohem vyšší počet instalací. A nižší cenu. „Jde o strategii, jež Applu poskytuje větší palebnou sílu v konkurenčním boji o diváky,“ říká Dipanjan Chatterjee, analytik společnosti Forrester.
Apple navíc používá různé marketingové tahy, například bezplatné zkušební období pro nové předplatitele. To reaguje na rostoucí poptávku po streamovaném obsahu, k níž přispívají populární pořady jako „Severance“. Výraznou roli hraje i MLS – smlouva s americkou fotbalovou ligou může přilákat další sportovní fanoušky, kteří si nyní mohou zápasy užít i na Androidu.
Ukazuje se, že rozšíření platformy Apple TV+ na konkurenční operační systém dokáže Applu nejen zvýšit příjmy, ale také ovlivnit, jak miliony uživatelů po celém světě konzumují média. V době, kdy se „válka o streamování“ ještě přiostřuje, zdůrazňuje tento krok důležitost otevřenějších strategií a dostupnosti pro co nejširší skupinu diváků.