Americká společnost Apple podle nového průzkumu v segmentu dražších chytrých hodinek ve třetím letošním čtvrtletí naprosto rozdrtila konkurenci. Přestože technologickým trhem otřásá vysoká inflace a prodeje chytrých telefonů klesají, v případě chytrých hodinek je situace zcela odlišná. Informoval o tom web Phone Arena.
Podle průzkumu analytické firmy v oblasti technologií Counterpoint Research kalifornská společnost Apple od července do září bezkonkurenčně dominovala na trhu s chytrými hodinkami, napsal server Phone Arena.
Celkem 50,6 procenta prodaných chytrých hodinek v tomto období totiž obsahovalo jablečné logo kalifornského výrobce. Tento výsledek potvrzuje obrovskou popularitu Apple Watch mezi spotřebiteli, která není žádnou novinkou.
Apple's incredible smartwatch market supremacy is clearer than ever in the latest quarterly report published by Counterpoint Research. https://t.co/F3ozg0rSYa
— PhoneArena (@PhoneArena) November 29, 2022
Průzkum se týkal pouze segmentu dražších chytrých hodinek s výkonnějším operačním systémem (High Level Operating System, HLOS). Vyloučením těch nejskromnějších a nejlevnějších produktů zajistil průzkum v podstatě rovné podmínky pro všechny výrobce.
Díky tomu, že analytici oddělili dražší hodiny od těch levnějších, postavili Apple proti konkurenci, jako je Samsung, Huawei, Garmin, Fitbit a Fossil. Převaha Apple Watch na trhu s chytrými hodinkami vzhledem k tak silné konkurenci je o to evidentnější.
Chytrých hodinek se krize netýká
Phone Arena dále uvádí, že ani kombinovaný podíl všech konkurentů nemůže dosáhnout prodejních čísel nejpopulárnějších Apple Watch ve třetím letošním čtvrtletí. Velkou zásluhu na úspěchu cupertinského výrobce iPhonů navzdory svému mladému věku mají Apple Watch Series 8.
Přestože je tohle číslo ohromující, dodávky Apple Watch oproti druhému letošnímu čtvrtletí klesly z 54 procent.
Samsung se sice Apple rovnocenně postavit nemohl, získal však náskok nad společností Amazfit na třetím místě a značkou Huawei na místě čtvrtém. Firma Garmin se ocitla na pátém místě.
Analytici následně do rovnice přidali i základní levná zařízení. Zjistili, že v celkovém prodeji chytrých hodinek se začíná poměrně intenzivně prosazovat Indie. Skvěle si vedla například mimo zemi neznámá značka Noise.
Indie byla ve třetím čtvrtletí největším trhem v oblasti základních chytrých hodinek a předběhla dokonce i Spojené státy. To pro společnosti Samsung a Garmin představuje výzvu, v těchto částech světa totiž příliš populární nejsou.
Vzhledem k současné globální ekonomické situaci a jejího vlivu na technologický trh jsou pozitivní také výsledky celkových prodejů chytrých hodinek. Dodávky tohoto produktu meziročně vzrostly o 30 procent.