Japonská společnost Sony čelí ve Spojeném království kolektivní žalobě, v jejímž čele stojí aktivistka za lidská práva Alex Neill. Ta tvrdí, že si technologický gigant účtuje za digitální nákup videoher provizi 30 procent. Firma měla okrást asi 9 milionů lidí o 5 miliard liber. Přesně taková jí hrozí pokuta, píše Sky News.
Japonský technologický gigant Sony čelí ve Spojeném království hromadné žalobě. Za ní stojí aktivistka za lidská práva Alex Neill. Podle ní využívala firma své tržní síly a zákazníky okrádá, čímž porušuje zákon o hospodářské soutěži, píše server Sky News.
Společnost měla podle aktivistky, kterou zastupuje advokátka Natasha Pearman, okrádat lidi tím, že si při digitálním nákupu her účtovala provizi 30 procent. Tedy za každou hru v obchodu PlayStation Store.
Sony PlayStation is being sued for £5bn by nine million claimants amid accusations it „ripped people off“ with overpriced games and in-game purchases https://t.co/8tLe5AeMsZ
— Sky News (@SkyNews) August 22, 2022
V obžalobě stojí, že každý, kdo si od 19. srpna v roce 2016 digitálně zakoupil nějaké videohry nebo další herní obsah prostřednictvím obchodu PlayStation Store, má potenciální nárok na odškodnění.
Odhadem má jít celkem o 9 milionů poškozených, které Sony mělo okrást o 5 miliard liber (jen pro představu asi 145 miliard Kč). Obžaloba tvrdí, že každému z postižených by měla být vypočítána škoda 67 až 562 liber bez úroků. Žaloba se týká pouze obyvatel Británie.
Hry zdražují kvůli ekonomické situaci
„Hry jsou největším zábavním průmyslem ve Spojeném království před TV, videem a hudbou. Akce společnosti Sony stojí mnoho miliony lidí, kteří si to nemohou dovolit, zvláště uprostřed krize v životních nákladech, kdy je spotřebitelská peněženka stísněna jako nikdy předtím,“ tvrdí Neill.
To s tím ovšem souvisí. Videoherní průmysl nutí aktuální ekonomická situace po celém světě své produkty zdražovat. Vývoj videoher je nákladný, přičemž zaměstnává obrovské množství lidí po celém světě.
Společnost Sony navíc v prodeji digitálních videoher v podstatě nemá konkurenci. Může tak nastavovat ceny, jaké jsou pro ni výhodné.
Je pravděpodobné, že videoherní průmysl bude v závislosti na dalším vývoji ekonomické situace nadále zdražovat. Technologické giganty totiž současná ekonomická krize zasáhla nejvíce.