Trh s chytrými hodinkami zaznamenal ve srovnání se stejným obdobím v minulém roce globální čtvrtletní nárůst o 13 procent. A to nehledě na rostoucí inflaci, zastavené dodavatelské řetězce a válku na Ukrajině. Lídrem na trhu zůstává kalifornská společnost Apple. Druhou pozici obsadil jihokorejský Samsung, píše server 9to5Mac.
Přestože je první čtvrtletí letošního roku pro technologické giganty obtížné, trhu s chytrými hodinkami se vzhledem k aktuálnímu světovému dění zatím dařilo. „Ačkoli zaznamenal celosvětový trh chytrých hodinek v roce 2020 jen malý růst kvůli dopadu covidu-19, od loňského oživení si vede dobře,” řekl přidružený ředitel společnosti Counterpoint Research, Sujeong Lim.
Podle průzkumu Counterpoint Research zaznamenal trh s chytrými hodinkami celosvětový čtvrtletní nárůst o 13 procent, a to i přes vzestupnou inflaci, zastavené dodavatelské řetězce a nejistotu na trhu způsobenou doznívající pandemií covidu-19 a válkou na Ukrajině. Informoval o tom web 9to5mac.
Nárůst dodávek chytrých hodinek se týkal většiny trhů kromě Evropy, kde došlo nejspíše kvůli válce na Ukrajině ke stagnaci.
Firma očekávala, že dopad ruské invaze nebude na trhu chytrých hodinek v prvním čtvrtletí letošního roku tak výrazný. Prodlužování konfliktu a s tím spojená logistická omezení se mohou výrazněji projevit až v druhém čtvrtletí.
Lídrem zůstává Apple
Velcí hráči na trhu Apple, Samsung a Xiaomi si v meziročním srovnání přilepšili, a to i přes čtvrtletní 24procentní propad. To je však dáno vánočním obdobím, v němž lidé nakupovali o poznání více.
Apple Watch udržely dominanci na trhu s čtvrtletním podílem 36,1 procenta. To je více než trojnásobek oproti jinak posilující společnosti Samsung s 10,1 procenta.
Klíčem k úspěchu kalifornské firmy je v případě Apple Watch věrnost zákazníků, kteří používají také iPhony či jiná zařízení z ekosystému Apple.
Nárůst čtvrtletního tržního podílu Samsungu v segmentu chytrých hodinek oproti loňskému výsledku 7,8 procenta nejspíše přiživila popularita řady Galaxy Watch 4.
Na třetí pozici se stále drží Huawei. Společnost však boduje zejména v domácí Číně a na evropském trhu naopak ztrácí.
Čtvrté místo obsadila značka Xiaomi s 69procentním meziročním růstem.