Společnost Disney+ zahájí v červnu zásah proti sdílení hesel ve snaze konkurovat Netflixu. Generální ředitel společnosti Disney Bob Iger to označil za „nezbytný a velmi, velmi produktivní“ krok. Oznámení zaznělo během úterního konferenčního hovoru spojeného se čtvrtletními výsledky hospodaření.
Iger uznal, že Netflix je „zlatým standardem, pokud jde o streamování“. Vyjádřil však důvěru v obsah společnosti Disney a prohlásil, že se proti Netflixu „opravdu dobře drží“. Připustil však, že Disney+ v současné době zaostává, pokud jde o technologii streamování, což je faktor, který Netflixu zajišťuje vedoucí postavení v oboru.
„Začínáme jít po lidech, kteří nesprávně sdílejí hesla,“ řekl Iger a zdůraznil slovo „nesprávně“. Úplné globální zavedení vlastního programu placeného sdílení od společnosti Disney je naplánováno na září a podobný zásah bude následovat i v případě Hulu.
“Building that streaming business and making it into an important growth driver for the company is a really good idea,” Disney CFO Hugh Johnston said.
— CNBC (@CNBC) May 7, 2024
“We need to work on password sharing because that’s actually a terrific growth driver for us,” he added. https://t.co/YR5tyiQ8R0 pic.twitter.com/xjRTmMxZNv
Netflix měl s placeným sdílením úspěch
Iger vyjádřil ohledně této iniciativy optimismus s odkazem na úspěch programu „placeného sdílení“ společnosti Netflix, který jí přinesl významný nový zdroj příjmů. „Máme z toho docela dobrý pocit,“ řekl Iger. „Samozřejmě nás povzbuzují výsledky, kterých Netflix dosáhl v rámci své iniciativy sdílení hesel. Věříme, že to bude jeden z faktorů, které do budoucna přispějí k růstu.“
Pokud jde o reklamní technologie a prodejní sílu, měla společnost Disney výhodu. Společnosti Netflix se však s pomocí Microsoftu podařilo vybudovat vlastní obchod s televizními reklamami. Zavedení placeného sdílení, kdy si domácnost může za 7,99 USD měsíčně zakoupit „další členský slot“ pro někoho, kdo žije mimo domov, způsobilo, že příjmy, zisk, volný peněžní tok a cena akcií společnosti Netflix (NFLX) prudce vzrostly.
Omezení produkce Marvelu
Společnost Disney zatím nezveřejnila podmínky svého programu placeného sdílení, ale Iger přislíbil zisk za Disney+ ve čtvrtletí od července do září. Navzdory ztrátám ze sportovních přenosů (konkrétně ESPN+) dosáhl Disneyho zábavní streamovací byznys ve druhém fiskálním čtvrtletí roku 2024 zisku.
Během stejného konferenčního hovoru Iger odhalil plány na omezení roční produkce společnosti Marvel na tři filmy a dva seriály. Zdůraznil přístup „kvalita nad kvantitou“. Uvedl také, že se společnost zaměří na pokračování (Moana, Inside Out), aby podpořila registraci do služby Disney+, která by potenciálně mohla přilákat 20 milionů předplatitelů. Podle Igera jsou pokračování nákladově efektivnější, protože šetří náklady na marketing.
Disney+ není jedinou streamovací službou, která se snaží zpřísnit omezení počtu účtů. Max, kombinace zaniklé HBO Max a stále existující Discovery+, také vyvíjí vlastní program pro sdílení hesel. Očekává se však, že spuštění služby Disney bude o několik měsíců předcházet spuštění služby Discovery společnosti Warner Bros.