Popularita TikToku zřejmě nedá americkým konkurentům spát. Inspirovat čínskou aplikací se aktuálně chce Meta Platforms. Firma se rozhodla zrušit separátní aplikaci Messenger a implementovat ji přímo do Facebooku, stejně jako tomu bylo před devíti lety. Informoval o tom web Engadget.
Málokdo si dnes pamatuje, že Facebook a Messenger byla do roku 2014 jediná aplikace. Šéf Mety Mark Zuckerberg tehdy rozhodl sociální síť a odesílání zpráv rozdělit do separátních aplikací, aby mohl každé z nich věnovat dostatek potřebné péče.
Jasnou výhodou bylo, že uživatelé bojkotující dnes již nejrozšířenější sociální síť mohli komunikovat s přáteli na Messengeru. Nepotřebovali k tomu totiž účet na Facebooku ani jeho aplikaci nainstalovanou v mobilním telefonu.
Messenger is returning to the Facebook mobile app after nine years away https://t.co/Deux2Pmqoq pic.twitter.com/NZByBARagU
— Engadget (@engadget) March 9, 2023
Mínusem je nutnost mít nainstalovanou aplikaci Messenger i Facebook v případě potřeby využívat obě, což zvyšuje nároky na paměť telefonu. Po kliknutí na ikonu zpráv v pravém horním rohu navíc uživatel musí čekat, až se Facebook přepne na Messenger.
Zuckerberg chtěl z Messengeru vytvořit nejlepší aplikaci pro zasílání zpráv na světě. Světem však hýbou trendy a trendová je dnes jednoduchost. Z toho důvodu se Meta inspirovala čínskou aplikací TikTok a rozhodla se vrátit ke kořenům.
Meta může využít krize TikToku
Server Engadget s odkazem na vyjádření Mety na firemním blogu uvedl, že společnost zruší separátní aplikaci zpráv a implementuje ji zpět do Facebooku. Již nebude nutné mít nainstalovány dvě aplikace, postačí jedna jediná.
Meta chce populárnímu TikToku konkurovat a čínská aplikace má výhodu komplexnosti. V rámci jediné aplikace umožňuje konzumaci rychlých videí a komunikaci s ostatními uživateli. Ti přitom nemusejí přeskakovat z jedné aplikace do druhé.
Uživatelé odmítající Facebook jej však budou muset kvůli nutnosti chatovat s přáteli nainstalovat a založit si účet. TikToku však v USA reálně hrozí plošný zákaz a společnosti Meta může tento fakt hrát do karet.
V případě zákazu TikToku lze očekávat příliv jeho uživatelů na Facebook, zejména v případě přizpůsobení sítě současným trendům. Analytik JMP Andrew Boone nedávno upozornil, že konec TikToku v USA může zvýšit poptávku po krátkých videích Facebooku Reels.