Meta Platforms oznámila, že zruší svou kartu Obchod, která umožňovala uživatelům snáze nakupovat produkty. Hlavním důvodem je praktické rozložení karet, ale dost možná i nízká popularita obchodní služby. Meta hodlá příjmy Instagramu brát z reklamy, píše 9to5mac.
Instagram představil svou novou a lákavou obchodní funkci v roce 2018. Díky ní mohli uživatelé nakupovat online produkty, které viděli na fotografiích či videích. Vedlo to k tomu, že přidal na svou domovskou stránku kartu Obchod.
Cílem bylo tuto funkci posunout ještě dál a učinit z Instagramu online prostor, v němž lidé nakupují. Nyní však aplikace dělá krok zpět, protože tuto kartu ruší, napsal web 9to5mac s odkazem na The Verge.
Instagram rolling back its failed plan to turn the photo sharing app into a shopping destination https://t.co/DPb9RuPMhC by @filipeesposito
— 9to5Mac (@9to5mac) January 9, 2023
Zrušení potvrdila společnost Meta. Karta bude z domovské obrazovky odstraněna už v únoru. Firma uvedla, že díky tomu usnadní uživatelům „sdílení a spojení se svými přáteli a zájmy“. Tlačítko pro vytvoření nového příspěvku se totiž posune doprostřed lišty. Tlačítko Reels pak bude vpravo.
Tato zpráva nikoho nepřekvapí a kroky Mety navíc dávají dokonalý smysl. Instagram už v září informoval, že hodlá „drasticky omezit“ své obchodní funkce a přesunout své podnikání z e-commerce do reklamního byznysu, odkud pocházejí hlavní příjmy Mety.
Obchodní funkce ale zůstává
Meta nicméně dodává, že obchodní funkce z Instagramu úplně odstraněny nebudou. Do tohoto sektoru hodlá nadále investovat v rámci aplikace pro firmy i jednotlivce.
„Od února měníme navigaci Instagramu, abychom lidem usnadnili sdílení a spojení se svými přáteli a zájmy,“ stojí v prohlášení Mety. „Navigační lišta ve spodní části aplikace bude mít nyní ve středu zástupce pro vytvoření obsahu a napravo Reels.“
„V rámci této změny bude odstraněna karta Instagram Shop. Stále si budete moci založit a provozovat svůj obchod na Instagramu, neboť i nadále investujeme do nákupních zkušeností, které lidem a firmám poskytují tu nejvyšší hodnotu,“ uvedla Meta.
Podle vyjádření Instagramu se při představení karty Obchod věřilo, že bude o funkci během pandemie covidu-19 zájem. Dalo by se však očekávat, že oproti Reels nešlo o žádnou bombu.
To nakonec dává smysl. Instagram není obchodní aplikace, ale platforma pro sdílení fotografií a videí.