Microsoft se zapojuje do závodu o vybudování „nového virtuálního světa“ metaverse a to pouhých několik dní poté, co se společnost Facebook přejmenovala na Meta. Microsoft v příštím roce zavede Mesh, platformu pro spolupráci v oblasti virtuálních zážitků, přímo do aplikace Microsoft Teams.
Metaverse je slovo, které možná slyšíte v poslední době často, co to vlastně ale je? Metaverse nemá jen jednu definici, obecně se ale mluví o nové fázi komunikace pomocí virtuální reality. Je to svět nekonečných, vzájemně propojených virtuálních komunit, kde se lidé mohou setkávat, pracovat a hrát hry.
Mesh pro Teams kombinuje virtuální prostředí a osoby, které poskytuje Mesh, se zavedenými technologiemi na spolupráci v Teams. Místo toho, abyste například naskočili na schůzku Teams se svou webovou kamerou, se můžete objevit jako přizpůsobený avatar, který mluví a animuje se spolu s vaším hlasem.
Jedná se o součást velkého úsilí společnosti Microsoft o propojení smíšené reality a HoloLens se schůzkami a videohovory, kterých se díky animovaným avatarům může účastnit kdokoli. Microsoft plánuje animovat vašeho avatara sledováním vašeho obličeje a pohybů pomocí webové kamery.
Podniky si budou moci v rámci služby Teams vytvářet vlastní virtuální prostory. To je něco podobného, s čím experimentuje společnost Accenture, která si před pandemií vytvořila vlastní virtuální kampus pro zaměstnance.
Mesh pro Teams si samozřejmě užijete nejvíce s náhlavní soupravou virtuální nebo rozšířené reality, ale společnost uvedla, že díky propracovaným animovaným avatarům bude Mesh přístupný komukoli na různých zařízeních s mikrofonem a webkamerou.
Čím dál více společností se zapojuje do vyvíjení metaverse
Microsoft není jedinou mainstreamovou společností, která tento týden přišla s plány na metaverse. Cointelegraph ve středu informoval, že společnost Nike podala žádosti o ochranné známky svého ikonického loga a sloganu pro použití v „online virtuálních světech“. Firma také nedávno zveřejnila dvě nabídky práce pro návrháře virtuálních materiálů.
Společnost Facebook, která se nedávno přejmenovala na Meta, také silně investuje do metaverse. Společnost plánuje poskytnout tvůrcům platformu pro budování virtuálních online podniků a spustit svůj obchod s hardwarem pro virtuální realitu s názvem „Reality Labs“.