18 C
Czech
Pondělí 16. září 2024

Odborníci odhalují záludný způsob, jak váš telefon naslouchá vašim rozhovorům

Šokující odhalení, které přinesl únik marketingové prezentace společnosti Cox Media Group (CMG), vyneslo na světlo znepokojivé praktiky odposlouchávání, které pronikly do technologického průmyslu. Podnítilo spekulace o soukromí spotřebitelů používajících chytrá zařízení.

Odhalení iPhone 16 se blíží. Co od něj očekávat?

S blížícím se datem oficiálního odhalení řady iPhone 16 společnosti Apple je mezi technickými nadšenci cítit vzrušení. Očekává se, že Apple představí své nejnovější produkty během zahajovací akce v Apple Parku v Cupertinu 10. září 2024. Mají oslnit novými funkcemi a designem.

Odborníci odhalují záludný způsob, jak váš telefon naslouchá vašim rozhovorům

Šokující odhalení, které přinesl únik marketingové prezentace společnosti Cox Media Group (CMG), vyneslo na světlo znepokojivé praktiky odposlouchávání, které pronikly do technologického průmyslu. Podnítilo spekulace o soukromí spotřebitelů používajících chytrá zařízení.

Reklama

Mnozí se mohou domnívat, že se jedná o pouhou konspiraci. Přední odborníci však tvrdí, že se z toho stalo mnohamiliardové odvětví. Důsledky pro uživatele spolu s vehementním popíráním ze strany velkých technologických společností vyvolávají zásadní otázky týkající se soukromí, souhlasu a budoucnosti shromažďování údajů.

Za účelem cílení reklamy

Únik informací, který odhalil software „Active Listening“ společnosti CMG, naznačil, že společnosti mohou využívat mikrofony v chytrých zařízeních ke shromažďování údajů o konverzaci v reálném čase s cílem vytvořit cílenou reklamu. „Co by to znamenalo pro vaše podnikání, kdybyste se mohli zaměřit na potenciální klienty, kteří ve svých každodenních rozhovorech aktivně hovoří o potřebě vašich služeb?“ zněla otázka ve zprávě. Popsaná metoda by inzerentům umožnila cílit na spotřebitele na základě jejich diskusí, čímž by se smazaly hranice souhlasu a soukromí.

Odborník na bezpečnost údajů Andy LoCascio rozvedl důsledky tohoto úniku. Poukázal na to, že mnoho spotřebitelů nevědomky souhlasí s tím, aby aplikace měly přístup k jejich mikrofonům, a to prostřednictvím složitých podmínek služby. „Problém je v tom, že forma souhlasu je faustovskou dohodou typu „všechno nebo nic“,“ řekl LoCascio.

Osvětlil, jak uživatelé nakonec souhlasí se sledováním, aniž by si toho byli vědomi. V kombinaci se skutečností, že „u většiny zařízení neexistuje žádný stav zařízení, kdy je mikrofon neaktivní“, to podtrhuje, jak může docházet k neustálému sledování.

Reklama

Velké společnosti odposlouchávání popírají

Navzdory znepokojivým odhalením technologičtí giganti (Google, Amazon, Facebook a Microsoft) důrazně popřeli jakoukoli účast na službě CMG Active Listening. Každá ze společností poskytla prohlášení vyvracející tato obvinění.

Společnost Meta ujišťuje: „Meta nepoužívá mikrofon vašeho telefonu k reklamám a veřejně o tom informujeme již několik let.“ Společnosti Amazon a Google rovněž zopakovaly, že nemají žádné plány ani partnerství se společností CMG týkající se tohoto programu.

Přesto toto prohlášení velkých technologických společností vytváří mezi uživateli atmosféru nedůvěry. Odbornice na ochranu soukromí Sharon Polskyová se podělila o postřehy týkající se širších důsledků. Uvedla: „Vznikl tak celý průmysl zprostředkovatelů dat, který má nyní hodnotu miliard.“ Pokud mohou společnosti prodávat zachycené hlasové údaje různým klientům, od inzerentů po pojišťovny, je obtížné zjistit plný rozsah zneužití údajů a potenciálních rizik krádeže identity, kterým čelí veřejnost.

Vzhledem k tomu, že pojem aktivního odposlechu zakotvil v povědomí spotřebitelů, je i nadále důležité, aby uživatelé rozuměli svým právům na ochranu údajů a přijali relevantní opatření, jako je úprava oprávnění aplikací nebo odstranění nepotřebných aplikací. Nakonec, i když popírání ze strany technologických společností může poskytnout určité uklidnění, absence dostatečného právního rámce na ochranu soukromí spotřebitelů vyvolává vážné obavy. „V dnešní době nemůžete věřit nikomu,“ uzavírá LoCascio a podporuje tak opatrnost ve stále se vyvíjejícím digitálním prostředí.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Nové funkce iPhonu 16, které jste možná přehlédli

Společnost Apple právě uvedla na trh očekávanou řadu iPhone 16, která způsobila radost fanouškům i technologickým nadšencům. Díky novým barvám, pokrokům v oblasti fotografování a vylepšeným výkonnostním funkcím zůstává pozornost z velké části zaměřena na hlavní vylepšení. Co však ještě umí nový iPhone?

Huawei a Apple se chystají na souboj technologických titánů. 10. září zahájí bitvu inovací

V souboji technologických gigantů, který je na spadnutí, připravuje společnost Huawei Technologies Co. půdu pro uvedení svého produktu na trh. Jen několik hodin poté, co Apple Inc. odhalí svůj nejnovější iPhone.

Velcí vydavatelé obsahu odmítají nechat Apple Intelligence trénovat na svých datech

S tím, jak se umělá inteligence vyvíjí a mění digitální prostředí, čelí Apple stále většímu odporu vydavatelů obsahu. S rostoucími obavami z porušování autorských práv a vlastnictví dat se mnoho velkých médií aktivně brání tomu, aby Apple umožnil shromažďování jejich webových stránek.

Odhalení iPhone 16 se blíží. Co od něj očekávat?

S blížícím se datem oficiálního odhalení řady iPhone 16 společnosti Apple je mezi technickými nadšenci cítit vzrušení. Očekává se, že Apple představí své nejnovější produkty během zahajovací akce v Apple Parku v Cupertinu 10. září 2024. Mají oslnit novými funkcemi a designem.

NEJNOVĚJŠÍ

Nové funkce iPhonu 16, které jste možná přehlédli

Společnost Apple právě uvedla na trh očekávanou řadu iPhone 16, která způsobila radost fanouškům i technologickým nadšencům. Díky novým barvám, pokrokům v oblasti fotografování a vylepšeným výkonnostním funkcím zůstává pozornost z velké části zaměřena na hlavní vylepšení. Co však ještě umí nový iPhone?

Huawei a Apple se chystají na souboj technologických titánů. 10. září zahájí bitvu inovací

V souboji technologických gigantů, který je na spadnutí, připravuje společnost Huawei Technologies Co. půdu pro uvedení svého produktu na trh. Jen několik hodin poté, co Apple Inc. odhalí svůj nejnovější iPhone.

Velcí vydavatelé obsahu odmítají nechat Apple Intelligence trénovat na svých datech

S tím, jak se umělá inteligence vyvíjí a mění digitální prostředí, čelí Apple stále většímu odporu vydavatelů obsahu. S rostoucími obavami z porušování autorských práv a vlastnictví dat se mnoho velkých médií aktivně brání tomu, aby Apple umožnil shromažďování jejich webových stránek.

Odhalení iPhone 16 se blíží. Co od něj očekávat?

S blížícím se datem oficiálního odhalení řady iPhone 16 společnosti Apple je mezi technickými nadšenci cítit vzrušení. Očekává se, že Apple představí své nejnovější produkty během zahajovací akce v Apple Parku v Cupertinu 10. září 2024. Mají oslnit novými funkcemi a designem.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama