Netflix oznámil ukončení testování opatření proti sdílení hesel na vybraných trzích a jeho brzké rozšíření do zbytku světa. Streamovací služba v zemích, v nichž sdílení účtů zakázala, vykázala nejprve pokles a pak nárůst předplatitelů. Celkově však zájem o Netflix není tak velký, jak se očekávalo. Informují o tom stanice BBC a CNN.
Streamovací služba Netflix plánuje do července rozšířit opatření proti sdílení hesel. To dosud testovala v Kanadě, na Novém Zélandu, v Latinské Americe a Španělsku. Firma v interním sdělení investorům uvedla, že je s výsledky za první čtvrtletí na těchto trzích spokojena.
Mnozí uživatelé po zpoplatnění sdílení hesel nejprve smazali své účty, což vedlo k přechodnému poklesu růstu předplatitelů. Uživatelská základna však začala zase růst, protože „černí pasažéři“ si založili vlastní účty.
Netflix announces when crackdown on password sharing will begin https://t.co/gqb7sZFTL5
— BBC News (UK) (@BBCNews) April 19, 2023
Domácnosti také přidaly nové účty za poplatek. Netflix přiznal, že konkrétně nárůst uživatelů v Kanadě byl větší než před zavedením poplatků za sdílení účtů. V zemi to zrychlilo nárůst příjmů Netflixu více než v USA.
Netflix uvedl, že by mohl opatření zavést již nyní, ale ještě pracuje na technických detailech. Sdílení účtů proto zpoplatní až ve druhém čtvrtletí. Jak vyplývá z článku americké televize CNN, o Netflix je ovšem celkově zájem pod očekáváním.
Smíšené výsledky
Služba globálně vykázala nárůst o 1,75 milionu předplatitelů, což je o 5 procent více než loni, avšak méně než nárůst o 3 miliony očekávaný analytiky z Wall Street. Netflix v prvním letošním čtvrtletí zvedl tržby téměř o 4 procenta na 8,2 miliardy dolarů (175 miliard korun).
Čistý zisk však poklesl asi o 18 procent na 1,3 miliardy dolarů (přes 21 miliard korun). Přestože jde o smíšené výsledky, Netflix investory ubezpečil, že po zavedení poplatků za sdílení účtů ve zbytku očekává v budoucnu nárůst příjmů.
Netflix také oznámil, že v září ukončí službu půjčování DVD, s níž začal před 25 lety, uvedla televize BBC. Společnost totiž původně posílala divákům filmy poštou v ikonických rudých obálkách. S rostoucí popularitou streamování však tato služba začala upadat.