Instagram spustil ve středu novou funkci předplatného, díky které mohou tvůrci vytvářet exkluzivní obsah. Zmínky o novém způsobu monetizace se objevily v App Store již v listopadu.
Šéf Instagramu Adam Mosseri ve videu na Twitteru uvedl, že předplatné je pro influencery a tvůrce jedním z nejlepších způsobů, jak mít předvídatelný příjem. Někteří tvůrci již zpeněžují funkce Instagramu, jako jsou Blízcí přátelé, tím, že od fanoušků vybírají poplatky mimo platformu za přístup k Příběhům.
K funkci, která je zatím ve stádiu testování, má přístup pouze 10 amerických tvůrců. Ti budou moci svým sledujícím nabídnout placený přístup k exkluzivním videím, příběhům a streamům. Cílem je získat zpětnou vazbu od fanoušků i tvůrců, díky které bude Instagram funkci předplatného dál upravovat.
Server TechCrunch zveřejnil, o jaké tvůrce se jedná:
„Herec a influencer @alanchikinchow; basketbalista @sedona._; astroložka @alizakelly; tanečnice/herečka/modelka @kelseylynncook; digitální tvůrce @elliottnorris; stříbrný olympijský medailista @jordanchiles; gymnasta a tvůrce @jackjerry; duchovní kouč a umělec @bunnymichael; tvůrce XR @donalleniii; a digitální tvůrce @lonnieiiv.“
Předplatitelé budou upozorňováni na exkluzivní vysílání, kde se budou moci snadněji spojit s tvůrci, protože sledovanost bude přirozeně menší. V Příbězích pouze pro předplatitele, označených fialovým kroužkem, mohou tvůrci sdílet například exkluzivní obsah, ankety či záběry ze zákulisí. Odznaky předplatitelů, které jsou rovněž fialové, pomohou fanouškům vyniknout v komentářích u příspěvků a v doručených zprávách.
„Jsem nadšený, že můžeme pokračovat v budování nástrojů pro tvůrce, kteří se mohou živit kreativní prací, a že se tyto nástroje brzy dostanou do rukou dalších tvůrců,“ napsal ve svém příspěvku na Facebooku Mark Zuckerberg, generální ředitel společnosti Meta, která Instagram vlastní. Facebook má také vlastní verzi programu předplatného pro tvůrce.
Instagram si zatím nebude brát podíl
Cenové úrovně se budou pohybovat od 0,99 do 99,99 dolarů měsíčně. Tvůrci si mohou sami zvolit cenový bod pro své předplatné. Spoluvedoucí produktového oddělení Ashley Yuki uvedl, že Instagram si nebude brát podíl z příjmů tvůrců z předplatného nejméně do roku 2023.