Australská pobočka jihokorejské společnosti Samsung čelí žalobě za zavádějící, manipulativní reklamu. Firma údajně klamala zákazníky, když v reklamním materiále v letech 2016 až 2018 tvrdila, že jsou smartphony Galaxy vodotěsné. Ty však v přítomnosti vody korodovaly a značka o tom dobře věděla. Teď musí uhradit 9,7 milionů dolarů, informuje stanice ABC News.
Australská pobočka jihokorejské společnosti Samsung musí uhradit 9,7 milionů dolarů za zavádějící reklamu. Kampaň, která trvala od března 2016 do října 2018, demonstrovala, že jsou chytré telefony Galaxy vodotěsné, napsala stanice ABC News na svém serveru.
Samsung fined $14 million for misleading consumers about water resistance of Galaxy smartphones https://t.co/KTVOQnMDPL via @ABCaustralia #consumerlaw #auslaw #Telco #ACCC
— Matthew Rimmer (@DrRimmer) June 23, 2022
„Ve vaší budoucnosti je selfie pod vodou,“ hlásala jedna z reklam. Také v ní stálo, že jsou zařízení vodotěsná do hloubky 1,5 metru a vydrží tam až 30 minut. V další reklamě byl telefon Galaxy políván vodou.
Informovala o tom v tiskové zprávě australská komise pro hospodářskou soutěž a spotřebitele (ACCC), která to hnala až k federálnímu soudu.
Samsung udělal velkou chybu
Smartphony Galaxy S7, S7 Edge, A5 (2017), A7 (2017), S8, S8 Plus a Note 8 s krytím IP68 opravdu vydržely po 30 minut v hloubce 1,5 metru, ale pouze ve slané vodě. V bazénech, které se hojně ocitaly v těchto reklamách, se navíc nachází množství látek, které vedou ke korozi nabíjecích portů. Kromě toho nebylo bezpečné mokré smartphony nabíjet. Samsung udělal velkou chybu, kterou údajně přiznal.
„Zaznamenali jsme stovky stížností od spotřebitelů, kteří uvedli, že měli problémy se svými telefony Galaxy, když je vystavili vodě. V mnoha případech uvedli, že jejich telefon Galaxy přestal úplně fungovat,“ řekla předsedkyně ACCC Gina Cass.
Tvrzení o vodotěsnosti těchto přístrojů použil Samsung jako hlavní prodejní argument. Mnoho lidí to pravděpodobně zaznamenalo celkem devět takových reklam ještě před koupí zmíněných smartphonů.
Australská pobočka se přitom korozí nabíjecích portů u smartphonů Galaxy zabývala již před jejich uvedením na trh. Navzdory tomu však kampaň pokračovala dál. „Tato pokuta je silnou připomínkou toho, pro podniky, že všechna tvrzení o produktech musejí být podložená“, oznámila Cass.