Služba prémiového předplatného Playstation Plus zaznamenala ve třetím čtvrtletí propad předplatitelů, ale konzole Playstation 5 se prodávaly dobře. Japonská společnost vykázala nárůst tržeb, přestože se po pandemickém období hernímu průmyslu tolik nedaří. Informoval o tom časopis PCMag.
Japonská společnost Sony zveřejnila finanční výsledky za třetí letošní a pro technologické giganty obtížné čtvrtletí. Podle nich se firmě nedaří se svou službou prémiového předplatného udržet předplatitele, přesto si však co se zisků týče dařila dobře.
Společnost Sony zaznamenala podle PCMag mezi letošním červencem a zářím propad předplatitelů téměř o dva miliony. Zatímco v červenci využívalo služby Playstation Plus 47,3 milionu lidí, v září už jich bylo „jen“ 45,4 milionu.
PlayStation Plus Loses 1.9M Subscribers Since June Relaunch https://t.co/ep9a2ZtSSP
— PCMag (@PCMag) November 1, 2022
Nutno podotknout, že se stále jedná o velice slušné číslo. Propad přišel po úpravě podoby PS Plus. Ta aktuálně má tři úrovně, a sice Essential, Extra a Premium. Tyto úrovně se liší cenou a obsahem.
Služba PS Plus nabízí hráčům katalog her k nákupu online a měsíční výběr vybraných her zdarma. Úroveň Premium ovšem nabízí rozšířený seznam her na PS4 i PS5.
V příjmech se Sony dařilo
Navzdory tomuto propadu předplatitelů se ve třetím letošním čtvrtletí Sony co se výdělků za PS Plus dařilo. Společnost zaznamenala nárůst tržeb za PS Plus o 10 procent. To je podle firmy způsobeno zavedením vyššího, dražšího předplatného.
Společnost Sony po celém světě prodala celkem 25 milionů jednotek PS5, ve třetím letošním čtvrtletí šlo celkem o 3,3 milionu kusů.
Firma předpokládá, že letos prodá celkem 18 milionů konzolí. Jednalo by se o 56procentní nárůst oproti minulému roku, v němž prodala 11,5 milionu konzolí PS5.
Finanční ředitel Sony Hiroki Totoki řekl, že propad předplatitelů ovlivnil konec pandemie nemoci covid-19. Lidé začali chodit více ven, zatímco během pandemických restrikcí trávili čas doma, tedy častěji před obrazovkami.
Prodej videoher zaznamenal propad ve třech měsících konče zářím o 13,9 milionu prodaných kusů. Celkem se prodalo 62,5 milionu videoher.
Dopad na videoherní průmysl má také zvyšování životních nákladů kvůli stále trvající válce na Ukrajině.