Popularita čínské sociální sítě TikTok mezi mladými prudce roste. V minulém roce vykázala její britská pobočka na mezinárodních trzích, včetně Spojeného království a Evropy, obrat ve výši jedné miliardy dolarů. TikTok platí v Británii za větší reklamní trhák než Snapchat a dosahuje téměř stejné úrovně jako Twitter. Informoval o tom deník The Guardian a list The Telegraph.
Čínská sociální síť TikTok oznámila pětinásobný nárůst tržeb na mezinárodních trzích, včetně Spojeného království a Evropy. Dospívající a mladí dospělí, kteří podle deníku The Guardian udávají trendy, totiž činí platformu pro sdílení videí nejžhavější sociální sítí.
Podle finančních záznamů v loňském roce vykázala britská pobočka TikToku se sídlem v Londýně, která zahrnuje evropské operace a divize mimo USA a Čínu, tržní nárůst ve výši jedné miliardy dolarů.
TikTok reports $1bn turnover across international markets https://t.co/3wBgIYRyxd
— The Guardian (@guardian) October 4, 2022
Londýnská pobočka TikToku zahrnuje také operace v Brazílii, Mexiku, Jižní Africe a v Kolumbii, připomíná dále The Guardian.
Obrat britské pobočky TikToku stoupl o 477 procent ze 177 milionů dolarů v roce 2020 na 990 milionů dolarů v roce loňském. Podle Companies House tento nárůst zahrnuje Spojené království a Evropu z 80 procent.
Internetová revoluce?
Ve Spojeném království vykázal TikTok nárůst z 51,8 milionu dolarů na 279 milionů dolarů. Podle společnosti pro výzkum trhu Insider Intelligence TikTok platí v Británii za větší „reklamní trhák“ než Snapchat a téměř dosahuje Twitteru.
„Tento nárůst byl způsoben především pokračujícím růstem naší uživatelské základny a vylepšenými monetizačními nástroji, které zlepšily zkušenosti inzerentů s reklamami,“ uvedla společnost.
Firma získala svého miliardtého měsíčního uživatele v loňském roce, teprve čtyři roky od zpuštění TikToku. To je oproti Facebooku, YouTube, Instagramu i WhatsAppu poloviční doba.
Analytici uvádějí, že TikTok od té doby překonal hranici 1,5 miliardy uživatelů. Vzestup TikToku ještě podle The Telegraph urychlila pandemie nemoci covid-19. Během ní lidé hledali rozptýlení, což vyvolalo obavy z vlivu technologických gigantů.
Kromě toho společnost ByteDance, která TikTok vlastní, nadále čelí obvinění z napojení na čínskou vládu. To by znamenalo ohrožení národní bezpečnosti.