Aplikace TikTok se potýká s kontroverzí týkající se bezpečnosti svých uživatelů. Uživatelé iPhonu byli zaskočeni, když aplikace začala vyžadovat zadání přístupového kódu k jejich zařízení.
Tato situace vyvolala obavy, jelikož podobnou taktiku využívají kyberzločinci k odcizení vysokých peněžních částek – až 2 milionů dolarů (přibližně 44 milionů korun).
Podle diskuzí na Redditu se zdá, že tento požadavek může být výsledkem softwarové chyby. Podle listu The Independent se problém objevil v listopadu loňského roku.
Někteří uživatelé uvedli, že problém zmizel po instalaci verze 32.5.0 aplikace TikTok pro iOS. Avšak jiní uživatelé zase tvrdí, že ani aktualizace nezabránila tomu, že aplikace požadovala přístupový kód k jejich iPhonu.
Why is TikTok asking for my iPhone passcode? https://t.co/zbfQ5hHsMo pic.twitter.com/XOZpjBxBwp
— The Independent (@Independent) December 27, 2023
Není to první problém TikToku s osobními daty
TikTok, který byl v minulosti obviněn z krádeže osobních dat uživatelů, zatím nevysvětlil, proč potřebuje přístupový kód k iPhonu. Mnoho uživatelů bylo tímto požadavkem tak znepokojeno, že si pro jistotu změnili hesla u důležitých aplikací, včetně bankovních a dalších finančních aplikací.
Někteří uživatelé se rozhodli problém vyřešit odstraněním a následnou reinstalací aplikace TikTok. Tento postup se ukázal jako účinný u některých uživatelů. Jiní zase zjistili, že mohou pokračovat v používání aplikace bez zadání kódu, pokud klepnou na tlačítko „zrušit“.
Celá situace tak vypadá spíše jako softwarová chyba než záměrný pokus o krádež přístupových kódů. Přesto však vyvolává obavy o bezpečnost uživatelů a důvěru v aplikaci TikTok.