Aplikace WhatsApp je známá svou politikou, že je zcela bez reklam. To se ovšem nyní podle serveru dotekomanie.cz může změnit. Aplikace se připravuje na jejich zavedení, útěchou však může být, že na hlavní obrazovce by se objevit neměly.
I přes dřívější popření této skutečnosti ze strany šéfa WhatsAppu, se zdá, že se situace mění. Společnost Meta, která stojí za WhatsAppem, se již několik let snaží do aplikace dostat reklamu.
#Meta has been considering in-app ads for #WhatsApp as far back as 2018. If you're a WhatsApp user who thought you were out of the woods with #ads, think again. Meta hasn't given up on introducing ads into your WhatsApp.https://t.co/IDDyinCE4u pic.twitter.com/o0wZes0fT5
— 3 Minute Digital Digest (@3mindigital) November 9, 2023
„Článek tvrdil, že se chystáme umístit reklamy na hlavní obrazovku. To neuděláme, ani o tom nediskutujeme. Nemyslíme si, že je to správný model. Když lidé otevřou svou schránku, nechtějí vidět reklamu,“ uvedl podle dotekomanie.cz šéf WhatsAppu, Will Cathcart, pro brazilský magazín Folha De S.Paulo.
Cathcart nicméně naznačil, že reklamy by mohly být umístěny na jiných místech aplikace, jako jsou kanály nebo statusy. „Reklamy by se však mohly objevit na jiných místech – v kanálech nebo statusech. Například kanály by mohly vybírat poplatky za přihlášení k odběru, mohly by být exkluzivní pro placené členy nebo by majitelé mohli chtít propagovat kanál. Ale ne, nebudeme umisťovat reklamy do vaší schránky,“ vysvětlil Cathcart.
Přestože není jasné, kdy se reklamy do aplikace WhatsApp dostanou, lze očekávat, že se tak dříve nebo později stane. Tato změna vyvolává obavy uživatelů o jejich soukromí. Reklama však představuje významný zdroj příjmů, což může být důvodem pro její zavedení do aplikace.